På Bilia Outlet tycker vi att bilaffären ska kännas trygg och smidig, oavsett om du ska sälja eller köpa bil. Vår vision är att vara branschens bästa servicebolag genom omtänksamhet om våra kunder. Genom att sträva efter att bli lite bättre varje dag skapar vi en bättre upplevelse.
Våra kundlöften
Trygghet
- Vi är MRF-anslutna (Motorbranschens riksförbund).
- Alla våra bilar är noggrant kontrollerade och varudeklarerade.
- Du får rätt pris direkt.
- Du får alltid bytesrätt 30 dagar vid köp via bilauktion eller bilhall, läs mer här.
- Du har möjlighet att välja till en förlängd garanti i upp till två år.
- Vi är en del av en stor och trygg Biliafamilj.
Tillgänglighet
- Vi kan leverera din nya bil hem till dig inom 48 timmar.
- Vi har anläggningar över stora delar av landet.
- Vi hanterar alla bilmärken, modeller och åldrar på bilar, oavsett körsträcka.
- Köp bilen direkt på vår webbplats eller i bilhall.
- Köp eller sälj din bil genom en personlig kontakt.
Transparens
- Vi publicerar alltid bilens varudeklaration och/eller testprotokoll.
- Vi presenterar alltid garantin i annonsen.
- Vi ger en tydlig och komplett bild av bilens skick.
- Vi kontaktar alla våra kunder efter leverans.
Bytesrätt i 30 dagar
Skulle du mot förmodan känna att du valt fel bil, så kan du inom 30 dagar (om bilen inte körts mer än 100 mil) välja en annan bil i samma prisnivå från vårt centrallager inom din region. Den enda kostnad som tillkommer är 3.000 kronor för ny rekonditionering, samt kostnader för eventuella skador, montering av tillbehör och fel som inte täcks av garantin. Eftermonterad utrusning ersätts ej.
Bytesrätten gäller vid köp av bil via bilauktion eller bilhall.
Vi är inte nöjda förrän du är det
Vi strävar alltid efter att du ska känna dig 100 % nöjd med din bilaffär. Om du upplever att vi inte har levererat fullt ut är du självklart välkommen att höra av dig till oss. Då kommer vi utreda ditt ärende för att se hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt.
Om någonting skaver
Om vi inte har levt upp till dina förväntningar vill vi gärna få möjligheten att gottgöra dig. Ta i första hand kontakt med den som har tagit hand om ditt ärende. Förhoppningsvis kan ni tillsammans reda ut vad som har blivit fel och hitta en lösning som du känner dig nöjd med.
Saknar du kontaktuppgifter till personen i fråga kan du ringa Bilia Nu på 0771-400 000, eller mejla oss på kundrelationscenter@bilia.se
Transport hem till dig
Det finns en risk att just den bil du vill köpa finns på en anläggning långt från dig. Men lugn, vi kan erbjuda transport av din nya bil hem till dig eller till din närmaste Biliaanläggning. Fråga om transportmöjligheter i samband med ditt köp för att få en aktuell prisuppgift!